tisdag 31 januari 2017

Idag är det trevligt att äga HM

Skriver från mobilen så inlägget blir väldigt kort. Men för första gången på länge är det trevligt att vara aktieägare i HM. Vinsten blev högre än väntat och landade på 7409MSEK, att jämföra med väntade 7017MSEK. Fortfarande ser jag inte att företaget växer like-for-like men det är en positiv signal att vi ser ett trendbrott. Utdelningen föreslås kvarstå på 9.75:-/aktie, vilket jag anser vara i det minsta laget. Hade åtminstone hoppats, och även räknat med, 10:-/aktie.

Aktien upp ca 5% idag, vilket är underbart då jag passade på att öka med 25 aktier á 235.60:- i torsdags. Just nu ligger mitt GAV på ca 253.75:- i aktien.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig att det är trevligt att äga H&M en dag som denna :-) Mvh Slimis

    SvaraRadera
  2. Mitt GAV är 243,87 så jag är extra glad som är på plus igen efter fem unika dagar av röda siffror. Är också något förvånad över den plötsliga hallelujastämningen i H&M, lika förvånad som över den tidigare domedagsstämningen. Aktien är återigen värd ganska precis vad den borde värderas till.

    SvaraRadera
  3. SNABB OCH PÅLITLIG LÅNE ERBJUDANDE I 72 TIMMAR
    Meddelandet är avsett för anställda, handlare, jordbrukare och företagare som behöver ekonomiskt stöd för att lyckas. Få våra olika låneerbjudanden, kredit med mycket enkla villkor till en ränta på 3% per år. Våra överföringar är försäkrade av banken för att säkerställa transaktioner och du har möjlighet att få tillgång till din kredit inom 72 timmars garanti. Så snälla kontakta oss för mer information, tack.

    E-post : georges.matvinc@gmail.com

    WhastApp : +33 756924191

    SvaraRadera
  4. behöver du ett lån? Har du letat efter var du kan få lån? Har du försökt få något lån? ansök sedan nu på? (christywalton355@gmail.com) om du vill få ett överkomligt lån. Lån erbjuds här till en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera